Jul Jul Jul - Fina jul


En sånhär har Jennie och visst är den underbar? Himla mysigt att ha brevid sig när man sitter och bloggar.


Denna bild får mig att sakna barndomsjulen hemma hos mormor. Julstök i all ära, men det är inte utan mormor.


Det är ingen riktig jul utan julkrubban med Jesubarnet och herdarna. Jo, jag är kristen och det är en del av min jul.


Julmarknader i Danmark är underbara och bland det bästa jag vet när det är jultider. Det ska bli en tradition att hållas. Tänk att kunna åka över med pappa varje år. Ooh - det är fint med jul ibland.

Sen är jul aldrig jul utan mammas/mormors brunkål! Allt annat smakar pekka och är inte i närheten. Dessutom ska mammas revbensspjäll vara med numera eftersom de tillhör tradition och för att de är sjukt goda ;D Recept finns här under Favoritrevbensspjäll av Monica Bergström. Där finns mycket till som gör julen, t.ex. mormors egengjorda gröt. Sen har vi farfmors alltid lika goda fisk med potatis och senapssås.

Min julstämmning har inte kommit än och tror inte den gör det heller, men detta får en i alla fall att vilja ha den sådär extra mycket. Det är jul igen om nästan 1 år och tills dess SKA jag ha stämmningen på topp med alla tillbehör.

mamma

Ingen jul utan att hela familjen är samlad... oavsett om det som för min del sker antingen på julafton eller på juldagen. Därför känns det inte som om det blir någon jul i år. Min julafton, men utan mitt hjärta och hennes fina sambo snyft och juldagen är ju "pappas" i år. Älskar dig så mkt att det gör ont i mig... du är min finaste äldsta dotter och kommer alltid att förbli det!

Puss och kram

2008-12-19 @ 12:08:43

 Namn:
   Kom ihåg mig?

 Blogg/Hemsida:
  

  Text:
  

  
  
Trackback
  RSS 2.0