Djävulen i min säng


Först vaknar man lite lätt och märker att katten sitter vid sidan om en och låter sådär trevligt som de gör när de trivs. Ett par sekunder senare vaknar djävulen i honom till liv. Fortsätter att klappa honom och sen får man hans små käftar om armen ihop med hans bamsetassar som har klor. Jag är van och låter han leka av sig. Det är inte min första katt som tycker om att anfalla och bita ^^ Fast han har lärt sig att det bara går när jag har tjock tröja på mig. Duktig kisse. Hade det inte varit för att du är så söt hade jag skällt på dig, men jag tycker det är gulligt.

Sitter och tittar ut och upptäcker till min förvåning att snön börjat tina bort. Woho! Fast i ärlighetens namn så finner jag det ändå väldigt vackert och roligt. För man kan ju ha roligt i snön. Precis som när man var barn. Det var bland det roligaste på vintern. Att få vara ute och leka med pappa och åka pulka. Jag hade kunnat göra det än idag, men hur lyckat hade det varit om jag dratt på mig hejdlöst mycket kläder och gått ut med min pulka ensam? Loser varning eller? Haha, som tur är äger vi ingen pulka (?) så jag kan inte göra bort mig på det viset. Vilken tur jag har. Kanske.

Idag ska bäjbi spela in de sista trummorna. My little drummer boy :) Under tiden som han är iväg kanske jag ska ta och kolla film eller bara chilla ^^ Vi får se. Kanske leta upp en låtsas pulka och bjuda på mig själv!?

Emma

Jag skulle med kunna åka pulka men som tur är har vi ingen heller :P

2009-02-27 @ 11:53:25
URL: http://www.metrobloggen.se/emmashorna

 Namn:
   Kom ihåg mig?

 Blogg/Hemsida:
  

  Text:
  

  
  
Trackback
  RSS 2.0