16:27 Jag ger inte upp, men min kropp har?


Ibland går det att ligga på mage, men det är ingen favorit ställning just nu. Hehe, han blir så frustrerad när han inte kommer upp och man ser hur han kämpar mitt lilla ♥

Idag sov vi faktiskt länge. Det var riktigt skönt! Sedan mös vi i soffan och bråkade lite. Amningen funkar inte så bra eller så är det bara en period där inget funkar som det ska. Han gråter och vill inte alls ta bröstet även om han letar och söker. Är väldigt frustrerande, men vi kämpar. Inte ska man ge upp redan. Dem säger ju att det tar ca 2 månader (olika för alla) innan det sitter och fungerar som det ska. Jag ger upp väldigt lätt, men detta är något jag absolut inte får ge upp. Jag ska klara det!

Önskar jag kände en massör eller att vi ägde en massagestol idag. Hela överkroppen är ur funktion på mig och det gör ont bara att andas. Usch säger jag bara .. Huvudvärk och detta är ingen bra kombination. Ja, huvudvärk igen och det är mitt eget fel som inte kan lära mig att dricka vatten. Eller så är det min kropp som gett upp. Haha, den orkar inte med mig mer.

Jag bestämde mig att 2011 ska jag ha en filofax och ge fan i att byta almanacka flera gånger om året. Håller jag mitt ord? Vi får se helt enkelt, men jag ser fram emot att använda denna. Känns vuxet och ordentligt.

sandra

ett tips: de gånger amningen har krånglat för mig har faktiskt sammanfallit med de dagar då jag har druckit mindre vatten än vanligt. jag vet att det kan vara svårt att få i sig, jag är fenomenal på att glömma att dricka vatten. men jag tror att det kan underlätta om man kommer ihåg det. jag försöker stålsätta mig och tänka att jag ska dricka minst 4 50cl-flaskor med vatten varje dag. fyller och lägger i kylen så att det är kallt och gott. det funkar faktiskt rätt bra. :) kanske värt ett försök? jag tycker det är grymt starkt av dig att du inte vill ge upp! heja dig!

2010-11-22 @ 17:31:16
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Emma

Åh, lilla godingen då! Vi har en babybjörn bärsele som Sebbe promt skulle köpa i somras. Den kostade över 800kr när det var 30% rabatt så det var ju ingen billig sak. Men den funkade skitbra igår iaf så jag hoppas att den ska komma till användning mer!



Jag känner igen det där med att dricka alldeles för lite! Suck.. Men jag glömmer totalt bort att dricka ju.



Hoppas amningen bättrar sig. Det är förmodligen bara en period! Han kanske bara blir arg för att mjölken inte kommer så fort som han vill? Så blir Harry rätt ofta och bara sparkar, slår, ålar sig och skriker samtidigt somhan hugger efter bröstet. Men med lite tålamod tar han tillslut tag och käkar.. men frustrerande är det. Särskilt på natten!

2010-11-22 @ 19:01:05
URL: http://yourcupoftea.devote.se
Emma

Haha ja.. Vad dum man är egentligen.. De andra är säkert lika bra men vi resonerade likadant! Haha. Den var iaf jättesmidig tyckte jag och den satt skönt :) Men nu när det är vinter kommer man ju inte direkt använda den ute för nu vill man ju ha barnet nerbäddat i vagnen! hehe.. Men inne kan man ju ha den och sen framåt våren!



Jaa.. Jag ska nog också börja med det. Jag dricker skitdåligt.. Suck. Ska vi se om vi kan ta tag i det och dricka ordentligt nu båda två! hehe



Jag förstår det. Jag hade sjukt och då menar jag SJUKT ont i min kropp veckan efter förlossningen. För det första för att förlossningen är en kraftansträngning i sig och sen fick jag skiton i ryggen och armar och ja.. överallt i början när jag ammade för att jag satt på konstiga sätt och blabla. Och då är det inte roligt att amma!

2010-11-22 @ 21:29:47
URL: http://yourcupoftea.devote.se
anna

jobbigt när det inte går som man ivll, hoppas han lär sig snart!

2010-11-22 @ 23:56:10
URL: http://addspirit.blogg.se/
Roxanne

Oh så fin! Ser ut som en liten farbror :-)



Drick te, kaffe, vatten, läsk.. Vad som, sålänge du får i dig vätska! :-) Finns ju även vätskeersättning att köpa på apoteket om du skulle behöva.

2010-11-23 @ 14:20:38
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Em

Tjena! Jag kommenterar lite snabbt bara med ett tips.. Jag köpte amningsnappar i början eftersom jag fick sår och när Villiam höll på att klabba i omgångar så använde jag dem då. Han kände den snabbare (eftersom själva nappen är stor) och fick ett grepp vid första försöket. När amningen senare löste sig så tog jag bort nappen. Dock har jag hört att vissa barn senare har svårt att ta bröstet utan nappen men det är ju en avvägning man får göra. Fick inte intrycket att du inte skulle ha någon mjölk, men håller med ovanstående med drickandet men också att amningen går genom tre faser där barnet vill äta mer- för att det har växtperioder. Då är brösten alltid tömda och barnet vill ha mer. Men det brukar rätta till sig efter några dagar när tuttarna "förstår" att de ska producera mer. Jag hade likadana problem som dig, men gav mig fan på att jag skulle amma ;) Många gånger ville jag ge upp men är glad idag att jag inte gjorde det. KÄMPA PÅ!

2010-11-26 @ 18:09:28
URL: http://lillbebisens.blogg.se/

 Namn:
   Kom ihåg mig?

 Blogg/Hemsida:
  

  Text:
  

  
  
Trackback
  RSS 2.0