Snart 7 kilo kärlek


Foto från dopet 2011.01.15

Vår underbara kille är inte så liten längre. Passerat 3 månader och idag fick han sina sprutor. Han var jätte duktig och grät bara lite. Jag satt utanför för att inte min rädsla skulle smitta av sig. Tack Jennie för att du hjälpte mig idag och höll honom. Du är guld  Malcom är nu 65 cm lång och 6810 g tung! Snart 7 kilo kärlek. Fantastiskt!

Hon frågade om vi hade utländskt blod i familjen och då får jag ju svara ja numera sedan vi fick veta att vår biologiska farfar var ifrån Ungern. För mig betyder det inget då farfar är farfar oavsett blod. Men jag tyckte hon sa något om att han då skulle ha någon mer spruta, men det var bara bra eller något. Ja, jag var så inne i att klä av Malcom, haha.

Och på tal om biologiskt hit och dit så har jag läst en hel del på sistone som sårar och gör mig arg. Människan är en falsk varelse som gör allt för sin egen vinning. Det står mig upp i halsen och jag är riktigt glad att jag inte förstår tänket. Man smutskastar inte människor man inte ens pratar med. Det är lågt.

Nu ska jag fortsätta leta böcker till Malcom. Har ni några bra tips? Tänkte man kunde läst vid nattningen så vi kommer ner i varv. Fast att Malcom är lite liten för att förstå kunde det varit en mysig stund och kanske vi sluppit ha en frusterad mamma på kvällarna, haha.

sandra

åh, stora killen. :) vad duktigt att han inte blev så jätteledsen av sprutan, vide tyckte nog att första sprutan var okej men när hon kom med den andra blev han otröstlig. usch vad hemskt det var tyckte jag. hade också velat sitta utanför egentligen...

2011-01-17 @ 16:54:59
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Emma

Vi tänkte med köpa en i år nångång men köpte ny digitalkamera så länge :)

Vi hade en bra helg men tyvärr gick dne alldeles för fort! Och ni hade väl en fin helg med dop :)

Kram

2011-01-17 @ 21:07:49
URL: http://emmashorna.wordpress.com
Emma

Guuud vad fort det går!! HErregud! Och han blir bara finare och finare lilla Malcomboy! ;)



Ja men precis! ibland känns det nästan som att man är pressad att gå in och typ skriva blogg och visa att man lever! Haha.

Jag är såå trött eftersom Harry sovit så dåligt i flera nätter och eftersom vi inte varit hemma och eftersom jag har såå mycket att göra med dop och allt. Känns som att jag måste planera allting själv. Alla säger att de ska hjälpa mig men känns som att de ändå inte orkar/vill och bara tycker att det är besvärligt. Usch jag är på så dåligt humör! Haha. Det beror säkert en del på tröttheten också.

Hoppas allt är bra med er alla!



Hur går det med Malcoms sömn nu då? Har det blivti bättre igen eller är det precis som Harry? Jobbigt när de sovit bra hittills liksom.

2011-01-17 @ 22:36:43
URL: http://yourcupoftea.devote.se
Åsa

hmmm vad händer gums??

2011-01-18 @ 10:13:40
Em

Vet inte om någon har svarat på dina frågor.. Men här kommer mina: Angående sprutan så kommer jag inte ihåg vad det var de skulle vaccineras mot, men i Sverige har vi vaccinerats mot den i alla evighet så därför finns det inte i "vårt" blod. Vi som inte har något utländskt blod, får välja att gå o vaccinera mot betalning. Fan att jag inte kommer ihåg vad det var emot, men det är den sprutan som många av våra föräldrar har ett ärr på armen av..

Har läst böcker för Villiam sen han var i Malcoms ålder, det är en jättefin tradition och han förstår att han ska sova efteråt, så det är en jättebra idé! Vad man läser har nog inte så stor betydelse, bara bilderna har en massa färger! Har lånat R:s alla gamla disneyböcker, de är riktigt bra! Du får gärna låna om du vill. Ett tips är att låsa han ha napp (om han använder det) och något att pilla på för när han blir äldre (som Villiam) vill han bara käka upp boken ;)

2011-02-02 @ 20:57:02
URL: http://lillbebisens.blogg.se/

 Namn:
   Kom ihåg mig?

 Blogg/Hemsida:
  

  Text:
  

  
  
Trackback
  RSS 2.0