Size zero = äckligt

Igår såg jag ett program på tv3 som hette Att leva med size zero. Jag mådde illa. Jag kan inte förstå hur man ens vill se ut på det viset. Det är ju äckligt. Att vilja uppnå ett ideal som size zero är sjukt. En tjej var naturligt smal/size zero (som jag för några år sedan), en blev sjuk och en tjej bestämde sig för att svälta ner sig till den "perfekta" storleken. Den sist nämnda tyckte fortfarande att hon var tjock efter att uppnåt sitt mål. Sjukt!!!!

Ingen ser ut som en annan och det är inte utsidan som gör människan. All denna utseende fixering får mig att må riktigt dåligt. Och jag är nog inte den enda. Alla påverkas vi på ett eller annat sätt.

Jag försöker att vara nöjd för den jag är utseende mässigt, men ibland har jag en dålig dag och då känner jag mig verkligen illa till mods av att titta i spegeln. Som tur är har jag mycket att som jag gillar med mig själv istället för mitt yttre. Det är egentligen bara ett skal för att rymma allt det fina som finns under ytan.


sofia

håller med. size 0 är de fulaste ever

2009-05-01 @ 12:38:48
URL: http://escalators.blogg.se/
Emma

Precis det är ju så. Skönt med ett parasol :)

Man ska trivas med den kropp man har och som du säger det är bara ett skal som ska rymma allt det fina man har under ;)

Kram

2009-05-01 @ 13:00:36
URL: http://www.metrobloggen.se/emmashorna
ROXY

håller med i vartenda ord, man skall vara nöjd över sig själv, man är unik och ensam över den man är, alla är perfekta på sitt sätt, vikten har ingen betydelse!

2009-05-01 @ 22:04:26
URL: http://legoliv.blogg.se/

 Namn:
   Kom ihåg mig?

 Blogg/Hemsida:
  

  Text:
  

  
  
Trackback
  RSS 2.0