Gravid v24: Bebisen väger nu över ca 600 gram.



Nu är du 24 veckor gången (eller gravid i 25:e veckan, om du föredrar att räkna så).

Bebisen väger nu över 600 gram och är välproportionerad, men med tunn och ömtålig hud och ringa mängd underhudsfett. Hjärnan växer snabbt och bebisen börjar fylla utrymmet i livmodern. Den är ungefär 30 centimeter lång från hjässa till häl. Även om chanserna att bebisen skulle klara sig med rätt vård om den föddes nu är goda, så skulle de flesta läkare och barnmorskor göra sitt bästa för att förhindra en förlossning i det här stadiet så att bebisen får fortsätta utvecklas på ”vanligt” sätt.


Jag kan känna bebisen oftare nu och den är mest livlig när jag ligger i sängen eller sitter i kassan på jobb, hehe. Magen känns gravid nu och jag gillar den. Nu är den precis lagom och bara lite i vägen. Detta kommer nog snart snabbt ändras så jag får passa på att njuta av den "lilla" härliga magen så länge jag kan.


 Namn:
   Kom ihåg mig?

 Blogg/Hemsida:
  

  Text:
  

  
  
Trackback
  RSS 2.0