Gravid v20: Nu är bebisen ungefär 16,5 cm



Nu är bebisen ungefär 16,5 cm lång från hjässa till rumpa och lägger stadigt på sig i vikt. Det vaxliknande fettlager som kallas fosterfett, eller vernix caseosa, börjar täcka huden för att skydda den mot den långa tiden i fostervattnet. Det underlättar också förlossningen. Bebisen sväljer mer denna vecka, vilket är bra träning för matsmältningssystemet. Det fostervatten som tas in av din bebis spjälkas till vatten (som absorberas) och restprodukter som hamnar i tjocktarmen, där det så småningom bildar barnbeck.

Det känns helt otroligt att nu har jag halva tiden kvar. 20 veckor till (+/-) så är bebis färdig jäst. Då får vi ett ansikte på grodan X. Det går inte att beskriva, men det är en otrolig känsla.

Något jag smått ogillar är att mina kläder nu är något mindre än dem varit innan. Haha, jag behöver näst intill en ny garderob med fina, men töjbara och mjuka kläder. Tips?

roxanne

Köp lite oversize kläder, stora och mysiga linnen, klänningar och tunikor. Kolla även lite second hand :)

Jag är så glad för dig raring, det är otroligt!! Puss

2010-05-25 @ 18:12:41
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Martina

Men guud.Jag har inte fattat att du är gravid!:o

Grattis vad roligt:D Hur känns det?

2010-05-25 @ 18:28:46
URL: http://mistermartina.blogg.se/
mamma

Det finns 3D-ultraljud i Helsingborg oxå... min kollega visade bilden hennes son fick av Molly när de var i vecka 17, i 3D. Hon är nu 4,5 månader och nydöpt.



Love u. Puss och kram

2010-05-25 @ 20:21:27
bitterfittan

HEEEJ KOMPIS (:



hur är allt?



grattis till din lilla bebis!

2010-05-25 @ 21:24:54
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

 Namn:
   Kom ihåg mig?

 Blogg/Hemsida:
  

  Text:
  

  
  
Trackback
  RSS 2.0