Tacofyllda paprikor

Idag gjorde jag tacofyllda paprikor med kokta majskolvar & enkel sallad. Det smaka himla bra och var precis så enkelt att göra som mat ska vara.


Du behöver:
- köttfärs
- taco kryddmix
- paprikor
- riven ost
- majskolvar
- rödlök
- gurka
- tomater
- gräddfil
- tortillachips


Börja med att sätta på ugnen på 175 grader. Bryn färsen i oljan, tillsätt kryddmixen.


Dela och kärna ur paprikan. Lägg dem med den kupiga sidan ner i en ugnsfast form. Fyll dem med färsen och strö över osten. Sätt in paprikorna mitt i ugnen 15 - 20 min.


Ta bort bladhölj och trådar som sitter runt om majskolvarna. Lägg ner dem i kokande saltat vatten. Koka dem mjuka ca 10 min.


Skala och hacka löken. Tärna tomaterna och gurkan. Blanda grönsakerna till en sallad.


Servera paprikorna med majskolvar, sallad, gräddfil och tortillaships. Och vill man kan man servera en god salsa också.


Emma

Jo det kan jag men har tyvärr ingen tv där crosstrainern står :P Det gick bra igårkväll men ikväll var det sjukt mycket folk som handlade hehe.

Kram

2010-09-22 @ 20:57:35
URL: http://emmashorna.wordpress.com
Anonym

Avocadon saknas annars ser det jävligt gott ut... mums

2010-09-22 @ 22:05:46
Annie

Mums, ser riktigt gott ut! ;D

2010-09-22 @ 22:28:46
URL: http://genitore.blogg.se/

 Namn:
   Kom ihåg mig?

 Blogg/Hemsida:
  

  Text:
  

  
  
Trackback
  RSS 2.0