Chéri



Jag har en ny crush. Ha, känner mig som 14 igen. Jag bara råkade snubbla på denna filmen och jag blev fast. Michelle Pfeiffer är en otroligt vacker kvinna så är hennes motspelare Rupert Friend är en otroligt vacker man. Och det är inte första gången jag ser honom, men det är första gången han fastnat kvar på näthinnan. Beautiful! 

CHÉRI är en romantisk dramakomedi baserad på kontroversiella författarinnan Sidonie-Gabrielle Colettes roman med samma namn. Berättelsen utspelar sig under La Belle Epoque (tiden som föregick första världskriget) i ett dekadent Paris där en ung man försvinner in i en fantasivärld efter att ha tvingats avsluta sitt förhållande med en äldre kvinna som utbildat honom i kärlekskonsten. En sensuell och humoristisk historia om nonchalans och omöjlig kärlek i en tid då kurtisanerna åtnjöt sig ett liv av lyx och hög social status. CHÉRI tävlade i Berlins filmfestival. Stephen Frears har tidigare regisserat succéer som ”The Queen”, ”High Fidelity” och ”Farligt begär"

De lever ett bekymmerslöst liv och ser fram emot att pensionera sig, eller som Lea säger till sin hushållerska, "finns det något bättre än en säng för sig själv?" Madame Peloux har dock ett bekymmer, hennes son Chéri (Rupert Friend), som hon inte vet vem av alla hennes kunder är fader till, behöver uppfostran. Vem kan då vara bättre att lära honom om blommor och bin och lite stil och finess än Lea som har känt Chéri sedan han föddes. Hon lovar att ta hand om 19-åringen som mest lever ett brat-liv på Paris nöjesetablissemang, över sommaren i sitt sommarhus i Normandie. Snart faller de för varandra och lever som ett par i sex år. Vändningen kommer när Madame Peloux börjar längta efter barnbarn och arrangerar ett bröllop med en annan branschkollegas dotter, den knappt myndige Edmee (Felicity Jones). Först då förstår både Lea och Chéri att deras sex år långa flirt inte bara var en lek utan faktiskt hade substans. De inte bara åtrådde varandra, de var förälskade, de var deras respektive livs kärlek. (källa)

Emma

Förutom trycket i magen så mår jag fint så man ska väl inte klaga men på bloggen kan man iallafall få klaga lite ;)

Du får skaffa en liten kattbebis då, hihi :)

2011-04-19 @ 15:32:54
URL: http://emmashorna.wordpress.com
Em

Oh den måste jag se! Tack för tipset!

2011-04-19 @ 22:18:12
URL: http://lillbebisens.blogg.se/
Emma

Idag känns det bättre iallafall :)

Kram

2011-04-20 @ 13:00:39
URL: http://emmashorna.wordpress.com

 Namn:
   Kom ihåg mig?

 Blogg/Hemsida:
  

  Text:
  

  
  
Trackback
  RSS 2.0