2010

1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
jag gjorde nog inte allt det jag ville, men det absolut största och bästa var att föda min underbara son och bli mamma.
2. höll du några av dina nyårslöften?
jag kommer inte ihåg vad jag hade som nyårslöfte så jag antar att jag inte höll det.
3. blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
ja, min älskade madde & daniel fick en fantastiskt fin pojke, min fina annie födde en underbar dotter i april och nina & fredrik fick en vacker dotter i augusti.
4. dog någon som stod dig nära?
nej, tack och lov.
5. vilka länder besökte du?
åkte på efterlängtad fotbollsresa med pappa till Birmingham och såg Aston Villa. 
6. är det något du saknar 2010 som du vill ha 2011?
bättre ekonomisk översikt, bättre självkänsla & mer glädje.
7. vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
dagen då Malcom föddes, 15 oktober.
8. vad var din största framgång 2010?
att jag födde vaginalt och att jag klarade det utan någon smärtlindring. det hade jag aldrig trott att jag skulle fixa. jag var så rädd och nervös när BF datumet passerat att jag nu i efterhand är så himla imponerad över hur bra jag tog allt.
9. största misstaget?
att jag inte spenderade mer tid utomhus.
10. har du varit sjuk eller skadat dig?
jag fick bihåleinflammation i mars, men annars har jag aldrig mått bättre.
11. bästa köpet?
mina klänningar och mina mina sandaler. det var verkligen underbart att ha klänning när magen började synas.
12. vad spenderade du mest pengar på?
telefonräkning, hyra, mat - det där vanliga & tråkiga, men nödvändiga. annars har det blivit en hel del på kläder till mig själv när jag växte och till malcom.
13. gjorde någonting dig riktigt glad?
ultraljudet (det var DÅ jag verkligen förstod att jag var gravid), att madde var gravid ungefär lika långt som mig, resan till Birmingham, grillningar i skogen.
14. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
lars winnerbäcks album änk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen, oskar linnros - från och med du 
15. var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
jag tror jag varit mycket gladare, men samtidigt mycket ledsnare. mycket påverkade mig och jag grät för allt som gick emot mig (och det sitter i än)
16. vad önskar du att du gjort mer?
umgåtts mer med mina vänner och familj.
17. vad önskar du att du gjort mindre?
stressat.
18. hur tillbringade du julen?
lille jul vad vi hos peters syster, julafton var vi hos peters mamma, juldagen var jag & malcom först hos farmor och sedan mötte vi peter och gick hem till min mamma. annandagen var vår årliga jultura.
19. blev du kär i år?
jag var redan kär, men blev kanske lite mer kär i peter när malcom föddes.
20. hur många one night stands?
nej tack, dem behövs inte.
21. favoritprogram på tv?
NVCIS, The Mentalist, Lie to Me, Top Model, 2½ Men .. och sen tittade jag på det som var på tv.
22. hatar du någon nu som du inte hatade i början av 2010?
nej jag tror inte det.
23. bästa boken du läste 2010?
började läsa, men helt plötsligt slutade jag. jag vet inte varför?
24. största musikaliska upptäckten?
hurts, the national
25. något du önskade dig och fick?
en snabb och smidig förlossning & världens finaste lilla pojke.
26. något du önskade dig och inte fick?
en sommar med mycket kul.
27. årets bästa film?
såg jag någon film?
28. vad gjorde du på din födelsedag 2010?
jag firade hemma hos mormor som vi har gjort sedan jag föddes (förutom två gånger) eftersom vi fyller år på samma dag och underbarare födelsedag kan man aldrig få.
29. finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
ja att folk lärt sig att ibland blir det kanske för mycket.
30. hur skulle du beskriva din stil år 2010?
mammakläder! fast jag hade bara ett par mammajeans och två mamma tunikor, resten var klänningar och långa tröjor. enkelt och bekvämt.
31. vad fick dig att må bra?
min mage som växte, jag kände mig vacker & kvinnlig.
32. vilken kändis var du mest sugen på?
james mcavoy, this year every year!
33. vilken politisk debatt engagerade dig mest?
jag förstår mig inte på politik så det är för mig totalt ointressant
34. vem saknade du?
cillan & emilija.
35. de bästa nya människorna du träffade?
anna, men henne träffade jag nog innan? haha eller?
36. en värdefull läxa du lärt dig i år?
jag klarar mer än jag tror. jag har lärt mig att lita på mig själ, min kropp och till min förmåga att vara en bra mamma. för jag är faktiskt den bästa mamma till malcom!
37. citera en sångtext som summerar ditt år?
evighet som kändes
som en evighet på riktigt


Em

vad fint att läsa (:

2011-01-07 @ 21:11:21
URL: http://lillbebisens.blogg.se/

 Namn:
   Kom ihåg mig?

 Blogg/Hemsida:
  

  Text:
  

  
  
Trackback
  RSS 2.0